يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۱۲ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

افسانه صدیقی- طی چند روز گذشته عکسی در شرایط نامناسب از فرامرز صدیقی، هنرمند پیشکسوت کشورمان، در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش‌های بسیاری همراه بود.

طی چند روز گذشته عکسی در شرایط نامناسب از فرامرز صدیقی، هنرمند پیشکسوت کشورمان، در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش‌های بسیاری همراه بود و احساسات دوست‌داران این بازیگر قدیمی را جریحه‌دار کرد. پرویز پرستویی با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرام خود از شرایط نامناسب این بازیگر گفت؛ این موضوع به سرعت فضای مجازی را درنوردید و کاربران این تصویر را دست‌به‌دست کردند و از نامهربانی و بی‌رحمی سینما و بی‌معرفتی اهالی سینما نسبت به هم‌صنفشان گله کردند. به نظر می رسد عکس منتشرشده از روی یک ویدیو گرفته شده است.

فرامرز صدیقی  در صندوق هنرمندان و خانه سینما عضویت ندارند | سبک زندگی‌شان به گونه‌ای است که تمایل ندارند وارد بحث‌های رسانه‌ای شوند

در میان تمام سوالاتی که با دیدن این عکس به ذهن مخاطب می‌آید و اکثراً هم حول چرایی این میزان از نحیف و شکسته شدن این بازیگر پیشکسوت می‌گردد، شاید یکی از مهم‌ترین سوال‌ها این است که عکاس و همچنین اولین منتشرکنندۀ این عکس چه کسی است؟ چرا که شاید جواب این سوال به روشن شدن برخی ابهامات و یافتن پاسخ پرسش‌های دیگر درباره این هنرمند باسابقه و اوضاع زندگی‌اش نیز کمک کند.

کسانی که تا حدودی از فرامرز صدیقی شناخت دارند، می‌گویند او آدم بسیار توداری است و به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد دربارۀ بعضی از موضوعات صحبت کند؛ تا جایی که شاید به کل، منکر یک اتفاق یا ماجرا شود. مثل ماجرای یکی از اولین فیلم‌هایش که شنیده شده چند سال قبل زیر بار صحبت دربارۀ آن نرفته و ادعا کرده که اصلا در آن فیلم بازی نکرده است.

برخی از همکاران قدیمی صدیقی می‌گویند با توجه به روحیه‌ای که داشت به نظر می‌رسد نوعی عزلت‌نشینی را برگزیده و به همین دلیل خیلی از کسانی که طی این سال‌ها در پی او بوده‌اند، موفق به دیدار یا صحبت با او نشده‌اند. پرویز پرستویی هم در دل‌نوشتۀ خود اشاره کرده است که در فیلم «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی به دنبالش رفتند ولی او حتی حاضر نشد درِ خانه را به روی عوامل تولید باز کند.

انتشار فیلمی از صدیقی 

پس از انتشار عکس این هنرمند ، ویدئویی از او منتشر شد که در آن « صدیقی » میگوید که حالش خوب است و کِشتی ای نداشته که غرق شود. با این حال بسیاری بر این عقیده هستند که انتشار این عکس باعث شد تا به بهانه آن وزیر و مسئولان یادی از افرادی مانند « صدیقی » کنند.

تعداد بازدید : 0

واکنش وزیر ارشاد به پست پرویز پرستویی درباره فرامرز صدیقی

اسماعیلی با مشاهدۀ وضعیت نابسامان بازیگر قدیمی تلویزیون، فرامرز صدیقی، به سازمان سینمایی و صندوق اعتباری هنر دستور رسیدگی سریع داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی انتشار یادداشتی از سوی پرویز پرستویی در مورد وضعیت هنرمند پیشکسوت، فرامرز صدیقی، به رییس سازمان سینمایی و صندوق اعتباری هنر دستور رسیدگی و پیگیری هر چه سریع‌تر داده است.

در پی این اتفاقات، خبرنگار دیباچه طی مصاحبه‌ای با سید مجید پوراحمدی ، مشاور وزیر ارشاد و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، جویای حال این هنرمند پیشکسوت شد.

فرامرز صدیقی  در صندوق هنرمندان و خانه سینما عضویت ندارند | سبک زندگی‌شان به گونه‌ای است که تمایل ندارند وارد بحث‌های رسانه‌ای شوند

پوراحمدی در گفتگو با خبرنگار دیباچه تاکید کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محض اطلاع از وضعیت نابسامان بازیگر قدیمی تلویزیون، فرامرز صدیقی، به سازمان سینمایی و صندوق اعتباری هنر دستور رسیدگی سریع داد.

وی افزود: براساس اطلاعات مختلف، ایشان در صندوق هنرمندان و خانه سینما عضویت ندارند و ارتباطی با مجموعه‌های خاص هنرمندان نیز ندارند و سبک زندگی‌شان به گونه‌ای است که تمایل ندارند وارد بحث‌های رسانه‌ای شوند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان عنوان کرد: متاسفانه امروز که درب منزل ایشان رفتیم تشریف نداشتند، به هر حال ما طبق دستور وزیر موظفیم در سریع‌ترین زمان ممکن به وضعیت ایشان رسیدگی کنیم. ان شاءالله فردا دوباره برای ملاقات با ایشان اقدام می‌کنیم.

فرامرز صدیقی متولد سقز در سال ۱۳۲۸ و فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است که در سال ۱۳۴۷ فعالیت خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد.

شروع فعالیت وی در سینما با بازی در فیلم «چشمه» به کارگردانی آربی آوانسیان بود و از جمله نمایش‌هایی که بازی کرده است می‌توان به «ویس و رامین»، «بازرس»، «ارزش» و «پالتو» اشاره کرد.

صدیقی پس از انقلاب در فیلم‌های «تیغ و ابریشم» مسعود کیمیایی، «سایه‌های غم» شاپور قریب، «روزنه» جمال شورجه، «آخرین پرواز» احمدرضا درویش، « دندان مار» مسعود کیمیایی، «زمان از دست رفته» پوران درخشنده، «دادستان» بزرگمهر رفیعا، «دلشدگان» علی حاتمی، «اسکادران عشق» سعید حاجی میری، «عشق کافی نیست» و «مارال» مهدی صباغ‌زاده، «قدمگاه» محمدمهدی عسگرپور و «هزاران زن مثل من» رضا کریمی بازی کرده است.

او همچنین در سال ۷۱ با فیلم «طعمه» کارگردانی را تجربه کرد.

«داستان یک شهر»، «گمگشته»، «کلانتر»، «دایره تردید» و «روزی عقابی» از جمله سریال‌های معروف این بازیگر هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مینا
|
Netherlands
|
۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
0
عزیزززم، خب به هر حال طبیعیه سنشون بالا رفته، مردم همش دنبال داستان درست کردن هستن. خدا رو شکر که ایشون سلامت هستن و دارن روال طبیعی زندگی رو طی میکنن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳